Akhirnya.................

Yessss!!!!! akhirnya smlam..1/06/2011..pncarian aku slma ini berakhir..hehehe pncarian apa ya???sejak drama NORA ELENA ditayangkan di tv3 bru2 ni..bru aku taw drama tu di adaptasi dri novel rpnya..drama tu bru ja starting n aku rsa cm best je drama tu...xsbar rsanya nk taw ending dya cm na kn..then start dri tu aku mula mncari novel tu..dqi satu kedai ke satu kedai aku cri..tapi pncarian aku hampa..huhuhu coz suma kdai yg aku p tu dh abes stok novel tu...aku rsa time tu cm nk give up ja..then aku seacrh kt intenet psal novel tu..bole tempah scra on9..tpi aku rsa cm lmbat ja nk smpai..n lmbat pula la aku bole bca..da satu mlm tu aku pkir pnya pkir esok aku kna p cri len novel tu..hah bru ingat da lg stu kdai yg aku xp lg...hope da la novel tu kn....

Keesokkan hrinya...smngat ni bgon awal nk cri novel pnya psal....then aku tgok jam..awal lg kowt nk p pkan kdai pown xbkak lg...aku releks2 dlu kt umah...dlam koi 11 cm tu aku gerak p pkan...misi mncari novel KASIH YANG SUCI....dlam koi 11.30 smpai kt kdai buku tu..aku dgn rsa xsbarnya smpaikan aku park moto pown ikut dan ja...dlm ati aku kta novel dok tggu tu..hehehe..msok2 ja dlam kdai tu kaki aku tros mnuju kt rak2 yg mnempatkan berbagai jenis novel dri penulis yg ada aku taw..yg ada aku xtaw....then da sorang salesgurl ni tnya....''nk cri novel pa dik...??''aku pown jwb la..''novel KASIH YANG SUCI karya...MEEN ZULAIKHA...'' jwb salesgurl tu..''dh abes rsanya dik...xpa sat2 kak p tnya bos da ke x lg novel tu..smtra tu adik tggu sat nah..tgok2 la novel len dlu...'' hrmmm aku hrap2 da lg novel tu kn...

Aku tggu dlam 15 mnit cm tu la..tut2 kak tu pnggil..''dik da lg ni..kt kaunter 1 nah..'' dgan suka hati n brsyukur sgt da lg novel tu...mulanya aku ingt nk bli satu novel ja..tpi boss kdai buku ckp ''amik la 1 lg novel...xkan 1 ja...xpa sya bg hrga murah ari ni....''
aku pown p la pilih lg 1 novel...aku trbca pnulis yg sma jgak..tpi tjuk novel tu RINDU DI AWAN BIRU..so aku bli 2 buah novel...boleh tahan hrga novel tu berpatutan la jgak kn.....

Aku ni asyik cta ja akn..xtaw cm na rupa novel tu kan...ok ni aku upload skli ngn pic novel yg aku beli td tu.....

Hah ni la novel tu....mmg best sgt2...aku start bca ptg..mlm td dh abes aku bca..uiihh mmg best la..aku bg 10 star...mmg lain la drama ngn novel..dlm novel lg romantis n jlan crtanya lg teliti...berbanding ngn drama plk....besa2 ja la kn..xbole la nk tnjuk sgt part2 romantis tu kn....coz in Malaysia ni..kebnyakkan nya Melayu n Muslim...xmnis la kn part2 cm tu dityngkn..so kna la tpis kn...coz yg tgok drama tu smua golongan ada....tpi klaw kita bca novel ni kita bole bygkn kn wjah2 plkon drama ni..mmg bessst la..



Yang ni pulak novel yg aku bli skli ngn novel yg kt atas tu...tpi yg ni aku xsempat bca lg...tpi bca dri sinopsis novel ni nmpak cm best gak..kisah psal poligami....hrmm....meh la aku cta skit psal novel ni..kisah ni psal seorang wanita brnma Hanan yg telah mnanam di dlam kamus hidup dya xda sdkit rsa untuk berkhwin...bercinta pa ntah lg kn....ni dsbabkan ibu nya yg dimadukan oleh bpanya.yg myebabkan dya fobia utk kwin..n dgn kuasa Allah..dya ditemukan dgn seorang lelaki yg berjya mbuka pntu hatinya untuk brcinta n mndirikan rumah tngga..di awal perkhwinan..Hanan mrsakan dunia ini bgitu indah..dan dlam pda yg sma dya dpat tahu dya juga trmsok dlam ktgori berpoligami....then akibat difitnah Hanan diceraikan dgn talak tiga.......apakah ftnah yg dilemparkan pda Hanan??bgaimana Hanan mnjalani khidupan stlah diceraikan..???apakah Hanan dpat mnahan diburu rindu yg mndalam kpada bkas suami nya itu...???bolehkan Hanan kembali bersatu???semuanya di dalam novel ni...klaw nk taw endingnya mcm mna..kna lah bca novel ni kn.....


p/s : thanks a lot Kedai Buku Hasani Sungai Petani sebab snggup cri novel yg aku nak ni dlam stor..n thanks again coz bg hgra yg memuaskan kt aku...n siap bg free snrai2 novel yg hngat di pasaran.....:))



Thankss yer kengkawan sudi bca ~~lebiuu~~ ;)

0 comments:

Post a Comment