Memories 2 days 1 night at Indera Kayangan,PERLIS....

Assalamualaikum suma....hehehe muncul lg neh...da jew yg aku nk cta ni kan...:) actually cta ni dh lma..yg bole aku ingt ni td aku tgok pic lam fon aku ni...da pic time aku n fmily pg jejalan kt perlis...n tergerak aty nk update cte ni...okey..once open the time..hikhikhik..formalnye kn...bln 2 ari tu seingt aku lam 18/02/2011 kowt..time tu cuti ujung minggu cm besa la..kak aku ajak..."jom g jalan2 kt perlis..''..ermm best gak tu kta ku lam aty..hehe..mak aku plk ikut jew..pe2 pown xpa...so dgn pntas nya brsiap pa yg patut....tros gerak pg perlis..prjalanan amik msa lam 2 jam cm tu dri umah aku ke perlis..smpai jew perlis tros cri kedai mkn dlu..ermmm perut ngh keroncong ni mx utk diisi..lpas jmpa jew kdai mkn..n amik nsi..pilih lauk pauuk yg agk sedap dimata..tpi xtaw la plk rsanya cm na kn..then aku dduk kt meja tggu kak n mak aku nk mkn sma2 kn...dh suma da kt meja..dgn lafaz bismillahi rahmani rahim...nyummm..nyumm mknan dh pown msok lam mulut aku...wahhhh cedappp neh....:))...Alhmdulillah sykur pda Allah dgn rzeki yg Dia bg...knyang prut aku,mak n kak aku ni...bwu la syok nk jalan2 klaw prut dh diisi kn....untungnya kt perlis ni tmpat nk brmlm xssh...umah sewa abg ipar aku kt perlis ni..dya keja kt sni so tumpng tdo umh sewa dya ja la.....save duit bjet skit..hehehe..bijak..bijak...:))so kmi pg umah sewa abg ipar aku tu..ermm bole than besar jugak umah dya..bole la kn....lpas simpan beg2 suma..rehat jap...kmi troskan plan kmi dgn destinasi yg ptma iaitu Padang Besar perlis.....kt pdang besar ni tmpat khusus utk kaki2 shoping...kt sni mcm2 da..dri pakaian..mknan..barang2 kperluan sumanya ada...waahh!! best ni...time for shoping!!yupp aku ngaku aku ni kaki shoping...gila ngn shoping..xbole duit ada..keja nk shoping ja...hehe..hmpir sejam lbey la round2 kt pdang besar ni...dh dpat pa yg nak...dh tawaf suma tmpat...mmg syokk lah....so destinasi kedua plk....Kuala Perlis....tjuan utama pg kuala perlis ni utk mkn..coz kt kuala perlis ni mmg femes ngn seafood..so amik msa lam stgh jam maka smpai lah kmi di kuala perlis..hikhik...tgok jam still awl lg nk tempah tok dinner..so kmi lepak dlu kt tepi2 dataran..mghdap pntai..amik angin petang..ermmm nyamannyerr mghirup udara segar....angin sepoi2 bhasa...tgok mthari terbenam..ermm Ya Allah...indahnya ciptaanMu....aku brsyukur Ya Allah..then tgok jam dh mgrib..usai solat suma...mta mliar mncri tmpat mkn yg sesuai...so jmpa 1 kdai nmpk bersih...kak n abg ipar aku tgas mmlih hdngan..aku n mak aku plk....cri meja...aku pilih meja yg mghadap laut...nikmatnyer..10 mnit lpas tu kak n abg ipar aku myusul....agknya dh order..smbil tggu mknan smpai kmi berempat sembng2 kosong....lam 20 mnit cm tu mknan pown smpai...wahhh!!!bnyakknyer..sedap2 plk tu..ada siakap bkar,kailan ikan msin,stong tepung,udang msak merah,tomyam cmpur...n fresh oren...xsbar nk mkn ni....dgn bismillahi rahmani rahim...tggu pa lg....serbu cepat...hehehee....:))hmpir stgh jam mkn.....aku tgok sumanya licin...mmg xmbzir lngsong mknan....shoping dh....mkan pown dh..so time nk blek n rehatkan diri dgn tido selena-lenanya.....penat kowt....nk dijdikan cter ni...time nk otwy nk mai td....senang jew jlan...time nk blek ni bole plk sesat...hehehe..mybe mlm kowt..xnmpk jlan..so cri pnya cri last2 jmpa jgak jlan...then keadaan kmbali sprti biasa.....stgh jam cm tu..kmi smpai kt umah sewa abg ipar aku....dgn pntasnya aku mnuju ke bilik air...slesai bersihkan diri suma time for sleep...penatt nyer....;(..........
^
^
^
^
^
^
Keesokan hrinya plk...dlm prncngan tu nk ke Tman Ular n Gua Kelam.....pas tu nk dijdikan cter plk ni ary tu abg ipar aku kna pg keja awal....so kmi pown kna gerak awl jgk la....yer la klaw kmi xgerak awl cm na nk knci umah tu plk kn...so nk pg tman ular n gua kelam cm na pgi2 buta ni..mna bkak lg kn...ermmm cdeynya....tpi xpa la nti bole pg laen kn...so pkir pnya pkir dh decide blek tros larh...next time bole jejalan kt perlis lg kn...so ni ja la memori aku spnjng jalan..n round2 kt perlis.....mmg besttt!!!!!! kt bwh ni suma pic2 aku n fmily aku kt perlis...enjoy it!!!












Thankss pda spa yg jenguk entry ni...bubbyyeee...:)



Thankss yer kengkawan sudi bca ~~lebiuu~~ ;)

0 comments:

Post a Comment